آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 

بودا لقبی است که در آیین بودایی به هر کسی که به «روشنی» (بودهی) رسیده باشد اطلاق می‌شود گرچه از آن بیشتر برای اشاره به سیذارتا گوتاما بودا، بنیانگذار مذهب بودایی استفاده می‌شود.

واژه بودا یعنی بیدار شده یا به عبارت دیگر، کسی که به روشنی رسیده‌است.

در بسیاری از منابع وقتی صحبت از «بودا» می‌شود منظور همان «گوتاما بودا»، بنیانگذار مذهب بودایی است و همین به این باور غلط که منظور از لفظ «بودا» تنها همان «گوتاما بودا» است دامن زده‌است. اما به باور بوداییان، بسیاری دیگر نیز به «مقام بودایی» رسیده‌اند. 

 


موضوعات مرتبط: اجتماعيگوناگون
برچسب‌ها: آیین بوداییشناخت بودازنگی بودا
ادامه مطلب
[ ] [ 22:55 ] [ فردانگار ]

در اینجا برای شما  نمونه سوالات درس اجتماعی پایه اول

دوره راهنمایی ترم اول را که در قالب فایل word و حاوی 30

سوال تشریحی می باشد آماده کرده ایم که می توانید از

لینک زیر دریافت نمایید.

 


برای دریافت فایل کلیک کنید


موضوعات مرتبط: نمونه سوالات امتحانی
برچسب‌ها: نمونه سوالامتحان اجتماعیتعلیمات اجتماعیپایه اول دوره راهنمایی
[ ] [ 21:31 ] [ فردانگار ]

 

عمرو بن العاص، از زیرکان مشهور عرب، فاتح مصر و از قبیله قریش. پدرش عاص بن وائل و مادرش نابغه نام داشت، از قبیله «بنی سهم» قریش و بسیار حیله‌گر بود. اوایل از مخالفین اسلام و از دشمنان سرسخت محمد در مکه بود، برای آزار محمد، اشعاری را سروده بود و کودکان مکه هنگامی که محمد را می دیدند، آن اشعار را بلند می‌خواندند و موجب ناراحتی و اذیت وی می‌شدند از این رو محمد چنین دعا کرد:

« خداوندا! عمرو مرا هجو کرده ولی من شاعر نیستم و شاعری زیبنده من نیست تا پاسخش را بگویم بنابراین او را در مقابل هر یک حرف از حروف شعرش هزار بار لعنت کن »

 

 

عکس از زنده یاد مرحوم «مهدی فتحی »

در نقش عمروعاص در سریال امام علی (ع) 

 

 

 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: عمروبن عاصزندگی عمروعاصجنگ صفینحکمیت
ادامه مطلب
[ ] [ 21:0 ] [ فردانگار ]

 

اجرای عدالت یکی از آرمان‏ها و آرزوهای دیرین جامعه‏ی بشری است . منظور از اجرای عدالت ، یعنی حل اختلافات و منازعات افراد با یکدیگر یا افراد با دولت بر طبق قوانین مصوب .

 این وظیفه‏ی خطیر برعهده‏ی قوه‏ی‏قضائیه گذاشته شده است که قوه‏ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخسیدن به عدالت و وظایف دیگری از این دست است.

در ادامه مطلب بیشتر با قوه قضائیه و مطالب مرتبط با آن آشتا می شویم


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: قوه قضائیهقضاوتدادگاهاحکام قضاییدادگستری
ادامه مطلب
[ ] [ 9:38 ] [ فردانگار ]

 

 شهر سوخته نام بقایای شهری باستانی است که در ۵۶ کیلومتری زابل در استان سیستان و بلوچستان و در حاشیه جاده زابل-زاهدان واقع شده‌است.ایرانیان پیش از آریایی هاحدود 6000سال پیش در این شهر زندگی می کردند

شهری که گفته می‌شود پیشرفته‌ترین شهر جهان قدیم بوده‌است و حتا بسیار پیشرفته‌تر از شهر کرت که سینوهه در کتاب خود از آن یاد کرده‌است.به اعتقاد برخی باستان‌شناسان اگر بخواهیم به معنای کامل و دقیق شهر توجه کنیم،این شهر را باید قدیمی‌ترین شهر دنیا دانست چرا که معدود شهرهای پیش از آن، از نظر امکانات و اصول شهرنشینی با آن قابل مقایسه نیستند.

 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: شهر سوختهایران باستانزابل قدیمایرانشناسیburned city
ادامه مطلب
[ ] [ 22:24 ] [ فردانگار ]

 

 مقیاس چیست؟

مقیاس را نسبت کوچک شدن اندازه های روی نقشه نسبت به اندازه واقعی(روی زمین) می نامند.

به این معنی که مثلا جاده 10 کیلومتری روی زمین به چه نسبتی کوچک شده تا به اندازه 10 سانتی متر نشان داده شده. یا اینکه بگویییم به صورت ساده تر در مقیاسهای کسری مفهومش این است که هر یک سانتیمتر روی  صورت کسر برابر با 100000 ساتیمتر روی زمین است.

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: جغرافیای دوره راهنماییمقیاسمسئله مقیاس
ادامه مطلب
[ ] [ 20:23 ] [ فردانگار ]

 

قاره آفریقا یکی از پنج قاره جهان و از حیث بزرگی دومین قاره پس از آسیا می باشد. مساحت آن 30335000 کیلومتر مربع است که به این مقدار 20% خشکی های جهان را داراست. آفریقا به واسطه تنگه سوئز و صحرای سینا به آسیا اتصال داشته و هم اکنون توسط کانال سوئز از آن جدا شده است.

در شمال آفریقا دریای مدیترانه، در غرب آن، اقیانوس اطلس و در شرق آن نیز اقیانوس هند و دریای سرخ و خلیج عدن قرار دارد.

 

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: قاره آفریقاپاورپویینتآفریقا شناسی
ادامه مطلب
[ ] [ 14:35 ] [ فردانگار ]
صفحه قبل 1 ... 44 45 46 47 48 ... 54 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ